برندینگ
مجموعه فعالیت و اقداماتی که ضمن معرفی یک نام تجاری، آن را برتر از رقبا در ذهن مخاطبان و مشتریان ماندگار سازد. به طوریکه با یادآوری آن نام تجاری یا برند، مفهوم یا محصول یا موضوع خاصی در ذهن و قلب مخاطبان تداعی گردد.
برند سازی یا برندینگ (Branding)، اصطلاحا به دانشی گفته می شود که از طریق آن و با برتری دادن به یک برند (Brand) می توان باعث افزایش اعتبار و شهرت آن نام تجاری در بازار رقابتی شد.
نکته حائز اهمیتی که در این مورد وجود دارد آن است که افزایش فروش و افزایش قیمت محصولات و خدمات یک شرکت، ارتباط مستقیمی با افزایش شهرت و اعتبار برند آن شرکت دارد پس می توان از برندینگ یا برند سازی (Branding) به عنوان روشی هوشمندانه در جهت کسب درآمد و تولید ثروت نام برد.

اهداف برندینگ چیست؟
ایجاد پیام واضح
تایید اعتبار شما
ارتباط با مخاطب شما از طریق محصولات و خدمات
تحریک افراد برای خرید
ایجاد کاربران و مشتریان وفادار
موارد که در ارزیابی برندینگ استفاده می شود:
برندینگ می تواند گیج کننده باشد و همیشه این سوال وجود دارد که چگونه می توان برند به اندازه کافی قوی بوده است که توانسته است باعث ایجاد ارزش های داخلی و خارجی که دربازاریابی نیاز را ایجاد کند؟

آیا برندینگ شما با بازار مخاطب شما مطابقت دارد؟ آیا توانسته اید بدون تفکر زیاد به خواسته و هدف خود برسید؟
آیا برند شما یکتایی چیزی را که پیشنهاد می دهید را بیان می کند؟
آیا برند شما چیزی را که به که آن برای جذب مخاطب قول می دهید، عمل می کند؟
آیا برند به ارزش محصولتان را به مشتری نشان می دهد؟
ابزارهای برندینگ
برای این منظور 8 ابزار در اختیار مدیران بازاریابی قرار دارد تا از طریق آن با مشتریان ارتباط برقرار کرده و یک برند قوی در بازار بسازند:
1) تبلیغات
2) روابط عمومی
3) پیشبرد فروش
4) بازاریابی مستقیم
5) فروش شخصی
6) بسته بندی
7) رویدادها و اسپانسرینگ
8)خدمات مشتری

Call Now Button